הזנחה זלזול וחוסר תקציב: כך עושקים את ילדי הצהרונים

צא ולמד : לא די בכך שהילדים לא מקבלים את התקציב שמגיע אליהם אלא יש מי שנוגס בו בדרך בנדיבות, ובנוסף הפיקוח לא מטעם הגן אלא חיצוני ובעייתי
אתי קצבורג 10 Comment on הזנחה זלזול וחוסר תקציב: כך עושקים את ילדי הצהרונים

עשרות אלפי ילדים חרדים ללא צהרונים • המנהלים פותחים את הפה וטוענים על עוולות שמסתתרות מאחורי ההתנהלות הבעייתית • וגם: מי מתקצב? מי מפקח? מי בודק תכנים? • המשכ"ל: הרשויות אחראיות באופן בלעדי על התוכנית והזכיינים

צא ולמד : לא די בכך שהילדים לא מקבלים את התקציב שמגיע אליהם אלא יש מי שנוגס בו בדרך בנדיבות, ובנוסף הפיקוח לא מטעם הגן אלא חיצוני ובעייתי
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בשעה טובה שנת הלימודים נפתחה רשמית, הבלאגן בבקרים חזר לרחובות, ילדי חמד מתויקים ומתוקתקים ממהרים, אוטובוסים עמוסים לעייפה, ונהגים מקללים בשקט. אך החגיגה הגדולה בעצם נמצאת בשעת הצהריים, עשרות אלפי ילדים במגזר החרדי ללא צהרונים, סיוט של ממש להורים עובדים שהצהרונים זה נחמתם היחידה כחלק מיום עבודה מלא.

אי פתיחת הצהרונים יצר כאוס מושלם אצל ההורים וחוסר בהירות בנושא, מספר אמהות איתן שוחחתי קבלו על כך שאי ההבנה סביב נושא הצהרונים גורם לבלבול ולדיס אינפורמציה מטרידה.

כמה מילים על הצהרונים: "הצהרונים" הוקמו לפני כ-5 שנים ע"י משרד החינוך, ההפעלה היתה אמורה להיות ישירה כך שכל מוסד יפעיל לעצמו אך גורמים המקורבים רצו להציל רשת שלא נאמר את שמה ודאגו שכולם יעברו דרכה כזכיינים, בסופו של יום היא נפסלה מלהיות זכיינית אחרי שנתיים אבל השיטה הקלוקלת ממשיכה ביתר שאת, הטפטפת זורמת והילד נשאר צמא.

הסדר הוא כזה משרד החינוך מעביר תקציבים לרשויות, תפקיד הרשויות זה לחלק את התקציב מתוך 10 אחוז תקציב חלק מהאחוזים מגיעים ל 'חברה למשק וכלכלה' וחלק קטן יותר מגיע לזכיין שמפעיל באופן ישיר את הצהרונים.

יוצא מכך כי כל יחידת גן מקבלת תקציב זעום מאד ליום להפעלת הצהרון, שזוהי נקודת ההתחלה, כסף גדול עובר בצינורות באמצע ובסופו של דבר לא מגיע לילדים, גננת הצהרון אמורה להסתפק במועט ובכל היצירתיות שלה בכדי לגרום לכך שהשהות בצהרון תהווה חוויה נעימה ולא ביבסיטר כפוי.

ומה אומרים מנהלי הגנים?
הזכיינים הם אלה שמפעילים את הגנים, ממילא מנהלי הגנים מאפשרים שימוש במבני הגן מבלי שיש להם פיקוח על כך ומבלי שהם מקבלים על כך מאומה.

דומה הדבר לאורח שמשאיל דירה לשבת ומותיר בה חוסר סדר ולכלוך לאחר השימוש ובנוסף לא משלם על השהות בדירה.

הזכיינים מפעילים גננות וסייעות משלהם, בפיקוח מטעמם (לא תמיד הפיקוח הוא חרדי), ולא משלמים שקל למנהלי הגנים שפעמים רבות אמורים לסבסד פעילויות מכיסם הפרטי.

צא ולמד : לא די בכך שהילדים לא מקבלים את התקציב שמגיע אליהם אלא יש מי שנוגס בו בדרך בנדיבות, ובנוסף הפיקוח לא מטעם הגן אלא חיצוני ובעייתי.

מקרה לדוגמא של גננת שהחתימה כרטיס והשאירה את הגן עם הסייעת לבד , כשהיא עושה בנתיים את כל עיסוקיה ומותירה את הגן הפקר, ובנוסף כל החוקים והקווים האדומים שקיימים בשעות הפעלת הגן בבוקר לא חלים בשעת הפעלת הצהרון, כך שילדים יכולים לעשות שימוש חופשי במתקני ובציוד הגן,.

יוצא שגננת ששומרת ומקפידה על שימור הציוד יכולה למצוא בבוקר למחרת הפקרות והזנחה נפשעת בגנה שלה . לטענת מנהלי הגנים זו שערוריה והם לא מוכנים ולא מסוגלים לשתוק על כך.

אם לסכם הטיעונים המרכזיים הם כלהלן:
1. בעלי הגנים אשר מפעילים בהצלחה את הגנים בשעות הבוקר אמורים לפנות את הגן בשעה 13:10 לטובת זכיין חיצוני אשר מביא איתו צוות לא מקצועי ויוצר תחושת הפקרות ובנוסף הם לא מקבלים כסף מינימלי לכיסוי ההוצאות .
2. התקציב (התקורה שנשארת להפעלת הצהרונים) עוברת בשלושה צינורות שמטפטפים בחוזקה (רשויות, משכ"ל ,זכיין) עד שלא נותר לילד כלוםלפי חישוב מהיר 20 אגורות ליום לילד.
3. משרד החינוך אשר דואג כל כך לכספו אינו בודק סקרי שוק של עלויות צהרון בתמ"ת כולל הזנה ועלויותיה ונותן למשכ"ל ולזכיינים לקבוע את העלויות הנוספות ללא סקר שוק.

הצהרת מנהלי הגנים – ברגע שתהיה עצמאות פדגוגית וחינוכית כולל מימון מפקחות ומדריכות פדגוגיות ללא התערבות של חברה זרה וברגע שיתחייבו בפניהם שחברה שאינה דתית לא תפקח על הצהרונים , ולאחר שישולמו רק הוצאות עלות הפעלת הגנים ללא רווח הצהרונים ייפתחו לאלתר.

עד אז ילדי הצהרונים יישבו בבית והוריהם ייזכו לעוד כמה מיגרנות מתמשכות בחסות מדינת חלם או פשוט ישלמו מכיסם.

נציין כי במספר מוקדים, כמו חינוך מיוחד ובכמה מקומות שההורים הקימו קול זעקה משוועת, אכן נפתחו הצהרונים.

ממשרד החינוך סירבו להגיב לטיעונים, הם הפנו אותנו ל חיים הלפרין מהמשכ"ל ולהלן תגובתו:
תוכנית הצהרונים של משרד החינוך קמה כמענה לאשכולות הנמוכים, במשרד רצו לוודאות ששום זרם לא נפגע וקיבלו החלטה להעביר את התקציבים דרך הרשויות שהם אחראים בלעדיים על התוכנית ובוחרים את הזכיינים על פי שיקולים שונים, כשהם נהנים מהדלתא שנוצרת מאחוזי הרווח במקום לפצות את בעלי הגן, לגבי הגננות בעלי הגן יכולים לבחור את הגננת על פי שיקולם, וכן מקבלים זמן חפיפה בין גננת הבוקר לאחר הצהריים.



10 תגובות

מיין תגובות
  1. 10

    זו חוצפה ועזות מצח של מי שמונע את הפעלת הצהרונים.
    לבת שלי אין צהרון כבר שבוע ואנחנו אובדי עצות. זה לא בעלי הגנים שאשמים?

  2. 9

    רק אל תעבירו למנהלים. אישתי עובדת בבוקר והמנהל גונב אותנו ולא מעביר משכורת בזמן. לפחות בצהרון אישתי מקבלת כסף בזמן. וגם בשנה שעברה עברה הכשרה מטעם הצהרון ועיריית מודיעין.
    המנהלים רק רוצים לגנוב את הכסף כמו בבוקר!!
    אנא אל תתנו יד לזלזול!!

    1. מסכן המנהל שמעסיק את אשתך ואינו יודע איזה "תכשיט" הוא מחזיק
      אם כך אשתך מדברת, כל שקל שהיא מקבלת במשכורת זה גזל גמור!!!
      מי היה מוכן לשלם לעובד מכפיש ומזלזל הפוגע במקום עבודתו?
      בטח העבודה של אשתך נראית כמו שהיא מדברת
      אם אשתך לא מקבלת את הכסף בזמן, זה בגלל שמשרד החינוך נותם פירורי תקציב וגם אותם לא מעביר בזמן
      בכל מקרה המנהל לא "גונב" הוא הרי משלם בסוף לאשתך בלי שיודע עבור איזה סוג עובדת באמת הוא משלם!

  3. 8

    כן חצוף , מה אתה רוצה זה נכון מה שהוא כתב המנהלים גונבים לכיסם את הכסף משרד החינוך מתקצב כל גננת בישראל חילוניה וחרדית כאחד החלוניה מקבל כפול למה כי המנהל גונבים חצי במקום שהיא תקבל בדיוק כמו החילוניה[ החילוניה מקבל קצת יותר בגלל שאצלם מחייבים לפחות תואר 1]לאן נעלם הכסף הה… המשרד לא מביא פירורי תקציב תתבייש לך המנהלים לא נקראים היום בני אדם[לא כולם ]אני לא אפרסם את רשת הגנים הזאת אבל היא פרוסה בכל הארץ

    1. אסופסוף מוסת,מוג לב!
      של נעליך מעל רגליך בבואך לדבר על מנהלים שמתנהלים באפס תקציב ונותנים חינוך עם סיכון עצמי
      אם אתה חושב שזה עסק כלכלי כל כך מוצלח התכבד והקים מוסדות, לטענתך אפשר להוריד בשכר לימוד להורים, לשלם יותר לעובדות ועוד להרויח הרבה, לפי השכל הישר וההיגיון האונבירסאלי של היצע וביקוש מי שיקים כזה עסק יהיה מוצף בתלמידים ועובדים, אז קדימה הקם כזה מוסד ונראה איזה מנהל מליונר תהיה…
      אין בנך ולבין מצביעי יש עתיד ולא כלום! (אולי בעצם אתה כבר מצביע להם בכדי להעלות בכמה גרושים את המשכורת של אשתך ועל הדרך לסגור איזה כמה מאות מוסדות חרדים, מנוול!)

  4. 7

    הם בטוחים שהחרדיות לא יעשו כלום הן באמת לא עושות אחר הם יאבדו את מקום עבודתם
    היתה אחת אמיצה ממודיעי עילית שעשתה את הצד הזה הוא היה בהלם שילם מה שמגיע לה אבל אחרי יום הוא העיף אותה … כן המנהלים בציבור החרדי לצערינו [לא כולם]

  5. 6

    חבל שזה מה שקורה אבל זאת האמת המנהלים החרדים יודעים שהחרדיות לא יפתחו ת'פה כי אחרת יעיפו אותם מהעבודה ויעיפו פשקיוילים של "מוייסר" ברחובות ולכן הם ממשיכים לגנוב את החרדיות וחבל מאד זה משפחות של אברכים.

  6. 5

    כל תגובה צודקת חוץ מתגובה 3

  7. 4

    אתה קורה לי מנוול זה אתה בעצמך וכל המנהלים המושחתים הלואי ומשרד החינוך יתערב ויעשה סוף לסגה הזאת וכל אחת תקבל את המגיע לה באמת על אפך ועל חמתך

  8. 3

    תריבו מתחת לרדר אבל , הוא צודק המנהלים גנבים!